Det kan være svært at finde vej gennem junglen af mobilabonnementer.

Der dukker hele tiden nye tilbud op, og det kan være svært at få overblik over, hvad man egentlig får for pengene, som man betaler til teleselskabet.

Du skal vælge et mobilabonnement, der passer til dine behov, som har en god pris og ordentlige abonnementsforhold.

For at finde ud af dine behov, kan du starte med at stille dig selv følgende spørgsmål: 

  • Hvor meget taler du i telefon hver måned?
  • Hvor mange SMS’er sender du hver måned?
  • Hvor meget data bruger du hver måned?
  • Ønsker du abonnement med eller uden binding?

Ud fra dine svar, vil det være lettere for dig at vælge det rigtige mobilabonnement. Se for eksempel også https://mobilabonnement.ekstrabladet.dk, hvor du kan sammenligne de forskellige mobilselskaber.

Lad ikke prisen være afgørende

Prisen er selvfølgelig vigtig – det er trods alt et abonnement, der skal betales hver eneste måned, men prøv at sammenligne de forskellige teleselskaber og tjek, om der er kan være fordele som familierabat, musiktjenester eller lignende, som du kan risikere at gå glip af, hvis du kun vælger med prisen for øje.

Det er i øvrigt altid en god ide jævnligt at sammenligner priserne, så man kan finde et abonnement, der matcher ens forbrugsmønster. Der er ingen grund til at betale for noget, som man ikke bruger.

Dækning

Noget af det vigtigste er, om der er netværksdækning. Der kan nemlig være store forskelle på mobildækningen i landet.

Dækningskvaliteten afhænger af, hvor de forskellige selskaber har placeret deres master. Dækningen kan især være et problem i yderområderne hos nogle selskaber.

Undersøg hvor god netværksdækningen er i dit område, hos de forskellige teleselskaber, inden du vælger abonnement.

Service

Service behøver ikke at koste mere. Tjek, at det teleselskab, du vælger, yder en god service, og at du har mulighed for at kontakte dem på alle tidspunkter af dagen, hvis du har behov for det.